DIR - Floortime

Είναι ένα μοντέλο παρέμβασης με στόχο τη βελτίωση της αλληλεπίδρασης, της επικοινωνίας και της κοινωνικοποίησης.

Βασίζεται στη σχέση και στην ευχάριστη και αβίαστη αλληλεπίδραση. Για να επιτευχθεί αυτό ο θεραπευτής ξεκινά την αλληλεπίδραση μέσα από ό,τι ενδιαφέρει το παιδί και ταυτόχρονα φτιάχνει ένα χαλαρό περιβάλλον που λαμβάνει υπόψη τις αισθητηριακές ανάγκες του παιδιού.

Ο θεραπευτής έχει ως στόχο να δημιουργήσει κίνητρο για το παιδί για να αλληλεπιδράσει. Ταυτόχρονα όμως δεν μένει εκεί αλλά ωθεί το παιδί να ανέβει στην σκάλα των αναπτυξιακών ψυχοσυναισθηματικών δεξιοτήτων ώσπου να κατακτήσει κάθε σκαλοπάτι της σκάλας.

Η σκάλα ξεκινά από τη βάση. Το παιδί μπορεί να λειτουργεί στην πιο υψηλή δεξιότητα αλλά κάποιες προηγούμενες δεξιότητες να μην είναι επαρκώς κατεκτημένες. Η σκάλα καλύπτει όλο το φάσμα του αυτισμού (από χαμηλής λειτουργικότητας ως Asperger).

  • Γέφυρα ιδεών
  • Συμβολικότητα κι Επέκταση ιδεών
  • Επίλυση κοινωνικών προβλημάτων
  • Αμφίδρομη επικοινωνία με πρόθεση- Κύκλοι επικοινωνίας
  • Σύνδεση
  • Μοίρασμα προσοχής κι αυτορρύθμιση

 

Οι αισθητηριακές δυσκολίες δημιουργούν προβλήματα στο πρώτο σκαλί τ’οποίο είναι απαιτούμενο για να συνδεθεί επαρκώς το άτομο με τους άλλους και να αρχίσει να επικοινωνεί με ένα φυσικό τρόπο που διαρκεί χωρίς να απαντά σε ερωτήσεις ή να εκτελεί εντολές. Η εναλαστική σκέψη (άσπρο-μαύρο) δημιουργεί δυσκολίες στο τελευταίο σκαλί.

Οι γονείς είναι κομμάτι της θεραπείας. Εκπαιδεύονται στη φιλοσοφία της μεθόδου, να αναγνωρίζουν τις δεξιότητες της σκάλας και να εφαρμόζουν κατάλληλες τεχνικές ώστε να δημιουργήσουν το κατάλληλο κλίμα και αλληλεπίδραση που θα βοηθήσει τα παιδιά να δείξουν το δυναμικό τους και να κατακτήσουν νέες δεξιότητες