Τμήμα προένταξης πρώιμης παρέμβασης

Πρόκειται για ένα τμήμα που απευθύνεται σε βρέφη και νήπια με διάγνωση ή υποψία ΔΑΦ 12 μηνών-3 ετών.

Το κέντρο του τμήματος αυτού είναι η οικογένεια και η υποστήριξή της. Έρευνες δείχνουν ότι όσο περισσότερη υποστήριξη και σιγουριά νιώθουν οι γονείς στα πρώτα στάδια τόσο μεγαλύτερη εξέλιξη έχει το παιδί.

Το τμήμα αυτό αποτελείται από διεπιστημονική ομάδα (λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγους, μουσικοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς).

Με κάθε οικογένεια δουλεύει ένα σταθερό πρόσωπο από τους παραπάνω ειδικούς σε τακτική βάση έχοντας την παρακάτω στοχοθεσία:

  • Να βοηθήσει τους γονείς να κατανοήσουν τις δυσκολίες και τις δυνατότητες του παιδιού
  • Να υποστηρίξει τους γονείς συναισθηματικά στις καθημερινές δυσκολίες ως σταθερό πρόσωπο αναφοράς
  • Να μάθει στους γονείς στρατηγικές και τεχνικές διαχείρισης προ-λεκτικής επικοινωνίας μέσω coaching
  • Να διευκολύνει τους γονείς στην ένταξη σε σχολικό πλαίσιο

Ο ειδικός στη συνέχεια κάνει συναντήσεις με την υπόλοιπη ομάδα η οποία συζητά και δίνει ειδικές οδηγίες.

Το μοντέλο αυτό εφαρμόζεται στην Αμερική ως το πιο σύγχρονο μοντέλο πρώιμης παρέμβασης και σύμφωνα με τις έρευνες είναι το πιο αποτελεσματικό λόγω της σημαντικής εμπλοκής και υποστήριξης των γονέων.

Μόλις τα παιδιά γίνουν 3 ετών περνάνε στο ομαδικό πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης που παρέχει το κέντρο ή σε σχολικό πλαίσιο.

Τμήμα πρώιμης παρέμβασης

Το τμήμα αποτελείται από ομαδικά και ατομικά προγράμματα που στοχεύουν τόσο στη βελτίωση των ατομικών δεξιοτήτων του παιδιού όσο και στην κοινωνικοποίησή του. Πρόκειται για ένα πλήρες μοντέλο που συνδυάζει τις πιο αποτελεσματικές και σύγχρονες μεθόδους.

Τα παιδιά χωρίζονται σε μικρές ομάδες των 3-4 ατόμων και παραμένουν στο χώρο για 4 ώρες 9-1. Κατά τη διάρκεια αυτών των ωρών έχουν ομαδικές δραστηριότητες αλλά και τις ατομικές τους θεραπείες με λογοθεραπευτή και εργοθεραπευτή. Στις ομαδικές δραστηριότητες συμπεριλαμβάνονται μουσικοκινητική, dog therapy αλλά και δραστηριότητες καθημερινής διαβίωσης όπως ομαδική σίτιση και εκμάθηση τουαλέτας.

Οι μέθοδο που χρησιμοποιούνται είναι:

  • Αισθητηριακή ολοκλήρωση
  • Floortime
  • Εντατική αλληλεπίδραση
  • Teacch
  • Εναλλακτική επικοινωνία
  • Hanen

Ταυτόχρονα εστιάζουμε στην οικογένεια και οι γονείς υποστηρίζονται και εκπαιδεύονται κατάλληλα είτε με ομαδικές είτε με ατομικές συναντήσεις ώστε να είναι σε θέση να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν πλήρως τις τεχνικές και στο σπίτι.