ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ TEACCH

(Treatment and Education of Autistic and Communication Handicapped Children)

Το πρόγραμμα TEACCH  αναπτύχθηκε το 1970 από τους  Eric Schopler και  Gary Mesibov στην Βόρεια Καρολίνα. Στηρίζεται στην κατανόηση των ατόμων με ΔΑΦ  και στον τρόπο που προσλαμβάνουν τα ερεθίσματα, αντιδρούν, κατανοούν, σκέφτονται και μαθαίνουν.

Τα 4 βασικά στοιχεία του TEACCH είναι η φυσική δόμηση του περιβάλλοντος, το ατομικό ημερήσιο πρόγραμμα , το ατομικό σύστημα εργασίας και η οπτική παρουσίαση των δραστηριοτήτων.

Χρησιμοποιεί  συγκεκριμένα αξιολογητικά εργαλεία  όπως το CARS , το PEP και το AAPEP τα οποία ανιχνεύουν δεξιότητες , αδυναμίες και αναδυόμενες ικανότητες από όπου θα ξεκινήσει το διαφοροποιημένο και εξατομικευμένο πρόγραμμα για κάθε παιδί. Εστιάζει στα ενδιαφέροντα και στους τομείς ισχύος του μαθητή, και δουλεύει τις αναδυόμενες ικανότητες χρησιμοποιώντας το PEP και το AAPEP.

Οι γονείς εκπαιδεύονται και προσκαλούνται ως συνθεραπευτές ενώ το προσωπικό κάνει επισκέψεις στο σπίτι του παιδιού ώστε να ακολουθούνται οι ίδιες στρατηγικές.

Εφαρμόζεται από  8 μηνών έως 55 χρόνων και στην σχολική ηλικία η αναλογία παιδιών θεραπευτών είναι 3 προς 1 ενώ στην προσχολική ηλικία απαιτείται αναλογία 1 προς 1.