Κοινωνικές ιστορίες

Οι κοινωνικές ιστορίες άρχισαν να αναπτύσσονται  το 1990 από την δασκάλα  Carol Gray για αυτιστικούς μαθητές της.  Χρησιμοποιούνται για να διδάξουν έννοιες, ιδέες, δεξιότητες και συμπεριφορές και η συγγραφή τους οφείλει να ακολουθεί  καθορισμένα κριτήρια.

Είναι μία διήγηση με εικόνες που προορίζεται να βοηθήσει ένα αυτιστικό παιδί ή ενήλικα να κατανοεί  τις κοινωνικές καταστάσεις  και τους  βοηθά να έχουν κατάλληλη κοινωνική συμπεριφορά και αντιδράσεις.

Μια κοινωνική ιστορία μπορεί να δημιουργηθεί για οιαδήποτε κοινωνική κατάσταση και απευθύνεται σε άτομα με σύνδρομο Asperger και υψηλά  λειτουργικά άτομα  με αυτισμό. Ο συγγραφέας  μίας κοινωνικής ιστορίας είναι ένας εκπαιδευμένος θεραπευτής ή γονέας. Γράφεται σε πρώτο ή τρίτο πρόσωπο, σε παρελθόν, παρόν ή μέλλον,  έχει θετικό τόνο, είναι απολύτως  κυριολεκτική και ακριβής  και απαντάει σε βασικές ερωτήσεις ποιος, τι, που, γιατί πότε, πως.

Μία κοινωνική ιστορία έχει εισαγωγή που ξεκάθαρα ορίζει το θέμα, κεντρικό κορμό και συμπέρασμα που ενισχύει και συνοψίζει την πληροφορία. Η ιστορία γράφεται σε γλώσσα που να ταιριάζει με την ηλικία και την ικανότητα του παιδιού. Μπορεί να είναι ένα έντυπο βιβλίο ή ένα ebook. Ίσως να περιλαμβάνει φωτογραφίες ή εικόνες. Η ιστορία διαβάζεται από τον γονέα ή τον δάσκαλο και  λίγο πριν από τη κατάσταση που περιγράφουν.

Σήμερα μπορείτε να βρείτε υψηλής ποιότητας προκατασκευασμένες κοινωνικές ιστορίες με την μορφή κόμιξ, βίντεο ή ακόμη και εμπειριών εικονικής πραγματικότητας.